Plný provoz lávky u nádraží nastane až na podzim
Správa železnic pokročila v modernizaci nádraží v Pardubicích o lávku vedoucí do čtvrti Dukla. Původní termín uvedení do provozu koncem května je ale zpožděn, město nedokázalo včas dokončit přístup.
Doporučení redakce: prohlédněte si nabídku kvalitní švýcarské dezinfekce a dezinfekčních prostředků řady ANIOS - STÉRIDINE - GARCIN.
Správa železnic pokročila v modernizaci nádraží v Pardubicích o lávku vedoucí do čtvrti Dukla. Původní termín uvedení do provozu koncem května je ale zpožděn, město nedokázalo včas dokončit přístup.
Správa železnic investuje 4,5 mld Kč do modernizace klíčových železničních úseků na Vysočině. Rekonstrukce zahrnuje obnovu spodku, svršku, mostů a instalaci zabezpečovacího zařízení. Povolená rychlost na trati se zvýší až na 160 km/h.
V Řeporyjích byly odstraněny anti-trespass panely na železničních přejezdech. Starosta Pavel Novotný tvrdí, že panely představují smrtící riziko pro osoby, které spí na kolejích. Správa železnic prozkoumává alternativní opatření.
Přestavba křížení dálnic D1 a D52 na jihu Brna je nutná kvůli vysokorychlostní železnici. Původně měla křižovatka zůstat ve stávajícím stavu, ale Správa železnic si vyžádala změnu. Stavební práce ovlivní i okolní firmy.
Správa železnic plánuje v Královéhradeckém kraji investice za miliardy korun, včetně modernizace železničního dopravního uzlu v Hradci Králové a zdvojkolejnění trati ve směru na Opatovice. Dalšími plánovanými projekty jsou opravy tratí, rekonstrukce nádraží, instalace zabezpečovacího systému ETCS Level 2 a revitalizace trati z Chlumce nad Cidlinou do Trutnova. Celkový rozpočet projektů činí téměř 11 miliard korun.
Skončila další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Hotový je téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.
Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem.
V sobotu 2. září se v Chebu odehrály oslavy 70. výročí založení drážních hasičů. Na náměstí, kde se shromáždila nejrůznější technika, se objevil také železniční vagón včetně kolejového lože.
Území podél železničních kolejí ze Sokolova směrem na Královské Poříčí se má v budoucnu stát místem rozvojových aktivit. Třetí fáze z celkových čtyř zatím není sice nijak výrazně vidět, ale město si je dobře vědomo o jak cennou lokalitu v jeho vlastnictví se jedná.
Ta má být součástí modernizace železničního koridoru z Plzně do Německa. Místní se bojí například hluku.
Rok 2023 bude pro Správu železnic mimořádný. Tempo bude určovat historicky nejvyšší rozpočet, který letos ze všech dopravních sektorů poputuje právě do železnice, a umožní tak start dalších klíčových projektů.
Poklepáním na základní kámen byla včera, tj. 3. 11. 2022, zahájena stavba nové nádražní budovy v Aši. Slavnostního aktu se zúčastnili zástupci investorů, tedy státní organizace Správa železnic (generální ředitel Jiří Svoboda) a města Aše (starosta města Vítězslav Kokoř a místostarosta města Pavel Matala), a zástupce zhotovitele, kterým je společnost BERGER BOHEMIA Plzeň (předseda představenstva společnosti Zdeněk Pilík).
Cílem je větší spolehlivost provozu.
Správa železnic zveřejnila budoucí podobu terminálu Dlouhá Míle, který bude součástí novostavby železniční trati v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla.
Správa železnic vybuduje novou výpravní budovu ve stanici Aš. Práce provede zhotovitel, kterého manažer drážní infrastruktury hledá v právě vyhlášeném výběrovém řízení. Jeho investorem bude kromě Správy železnic také město Aš. Předpokládaná částka na realizaci stavby dosahuje 65 milionů korun, samotné práce se plánují v období od letošního srpna do prosince příštího roku.